Booking terms and conditions
ANNULERINGSBELEID
STANDAARD ANNULERINGSBELEID
- OPO Hotel vereist volledige betaling op het moment van boeking.
- Als u uw boeking niet kunt opnemen, moet u uiterlijk 2 dagen voor uw aankomstdatum annuleren om restitutie te krijgen. Houd er rekening mee dat de aankomstdatum om 0.00 uur (CET) begint.
- Voor boekingen die niet minimaal 2 dagen voor aankomst worden geannuleerd, wordt een bedrag in rekening gebracht dat gelijk is aan de prijs van de eerste nacht.
- Indien u niet komt opdagen, wordt het volledige boekingsbedrag in rekening gebracht.
NIET-RESTITUEERBARE TARIEFANNULERINGSBELEID
- OPO Hotel vraagt gasten om bij het boeken het volledige bedrag vooraf te betalen.
- Zodra u een niet-restitueerbaar tarief heeft geboekt, wordt uw reservering als bevestigd beschouwd en zijn er geen wijzigingen of aanpassingen meer toegestaan.
DE KLEINE LETTERTJES
Groepsprijzen
Boekt u negen kamers of meer? OPO Hotel biedt
speciale groepsprijzen.
Mail naar
welcome@opohotel.be — wij reageren binnen
48 uur.
Vroeg inchecken
Vanwege onze operationele planning kunnen wij vroeg inchecken niet garanderen meer dan
24 uur vooraf.
Contacteer onze Welcome Desk de dag voor of op de dag van aankomst voor actuele beschikbaarheid.
✔️ Vroeg inchecken tussen
07:00 en 10:00 uur kost
€ 60
✔️ Vroeg inchecken tussen
10:00 en 13:00 uur kost
€ 30
Is uw kamer nog niet gereed? We bewaren graag uw bagage zodat u kunt genieten van de buurt Sainte‑Catherine.
Voor gegarandeerd directe beschikbaarheid raden we aan de nacht vooraf te boeken.
Laat uitchecken
Om onze standaarden te behouden, is uitchecken uiterlijk 11:00 uur.
✔️ Laat uitchecken tot
12:00 uur is mogelijk bij beschikbaarheid en voorafgaand verzoek
✔️ Laat uitchecken tussen
12:00 en 14:30 uur kost
€ 40, mits
24 u vooraf opgegeven, afhankelijk van beschikbaarheid
✔️ Blijft u na
14:30 uur? Dan wordt
het volledige nacht‑tarief in rekening gebracht
Neem contact op met de Welcome Desk voor late check‑out mogelijkheden.
INCHECKPROCEDURE
Een pre-autorisatie van € 50 per kamer per nacht wordt bij inchecken vastgehouden op uw creditcard voor eventuele incidenten of beschadigingen. Dit bedrag wordt bij uitchecken vrijgegeven, afhankelijk van uw bank.
✔️ De gebruikte creditcard kan gevraagd worden bij inchecken
✔️ De naam op de kaart moet overeenkomen met de gast, of schriftelijke toestemming is vereist
✔️ Geldig identiteitsbewijs verplicht bij inchecken:
- EU-gasten: nationale identiteitskaart
- Niet-EU-gasten: geldig paspoort
✔️ Minderjarige gasten (onder 18 jaar) moeten vergezeld zijn van een ouder of wettelijke voogd
BELEID VOOR BEZOEKERS VAN HET HOTEL
Dagbezoekers zijn welkom tussen 09:00 en 22:00 uur.
Voor ieders veiligheid en privacy is een
geldig identiteitsbewijs verplicht bij aankomst.
Toegang wordt verleend op vertoon van
verbaal akkoord van de hoofdgast.
KAMERBEZETTING
Uw verblijf geldt voor het aantal gasten opgegeven bij reservering.
De maximale bezetting per kamer bedraagt 2 of 3 personen, afhankelijk van het type kamer. Kinderen vanaf 3 jaar worden als volwaardige gast beschouwd.
✔️ Extra gasten die niet in de reservering zijn opgenomen, moeten
voortijdig worden geregistreerd bij de Welcome Desk
✔️ Niet‑geregistreerde gasten kunnen leiden tot een
boete van € 150 en uitzetting van het hotel
Wij danken u voor uw medewerking om ieders verblijf aangenaam en veilig te houden.
SUPPLEMENTEN
Lits‑plus en babybedjes zijn beschikbaar op verzoek, bij beschikbaarheid en met minimaal 24 u vooraf per bericht.
✔️ Lits‑plus (voor geselecteerde kamertypes) –
€ 40 per nacht
✔️ Babybedje –
€ 12 per nacht
Neem contact op met de Welcome Desk om beschikbaarheid te controleren.
NIETROKENBELEID
Uit respect voor onze gasten en voor gezondheid en veiligheid is roken binnen strikt verboden.
Dit geldt ook voor alle damp- en rookvormen, inclusief:
✔️ Tabakproducten
✔️ E-sigaretten en vaping
✔️ Waterpijp of soortgelijke apparaten
Bij gedetecteerde rook– of dampverontreiniging kan een reinigingskosten van maximaal € 225 in rekening worden gebracht.
HUISDIERBELEID
Huisdieren zijn niet toegestaan, in het belang van al onze gasten.
DERDE PARTIJEN IN DE KAMER
Voor uw welzijn en veiligheid zijn externe dienstverleners zoals masseurs, therapeuten, manicure, pedicure, kappers, e.d. niet toegestaan op de kamer.
KAMERVERZOEKEN
Gasten kunnen voorkeuren opgeven, zoals:
✔️ Kamer op hogere verdieping
✔️ Kamer met balkon
✔️ Kamer met uitzicht op straat of binnenplaats
Wij doen ons best om hier rekening mee te houden, afhankelijk van beschikbaarheid en kamertype.
Verhoog uw kans door vooraf contact op te nemen met de Welcome Desk.
Taxi- en vervoersdiensten
- Het hotel beschikt niet over een eigen taxi- of vervoersdienst.
Uit serviceoverwegingen kan de receptie, op verzoek van de gast, contact opnemen met een lokaal, onafhankelijk taxibedrijf.
Let op: elke taxirit die via de receptie wordt geregeld, wordt uitgevoerd door een externe derde partij. Het hotel aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de kwaliteit, stiptheid, prijs, veiligheid of het gedrag van deze externe dienstverleners.
Alle betalingen, klachten of geschillen dienen rechtstreeks tussen de gast en het betreffende taxibedrijf te worden afgehandeld.
Verloren en Gevonden
- Algemene Items
Alle items die in het hotel worden gevonden, worden gedurende 6 maanden bewaard. Na deze periode worden niet opgehaalde items ofwel weggegooid, of gedoneerd aan een goed doel naar keuze van het hotel. - Eten en Drinken
Alle door gasten achtergelaten etenswaren of dranken worden gedurende 48 uur na vertrek bewaard. Indien deze niet binnen deze periode worden opgehaald, behoudt het hotel zich het recht voor om de items weg te gooien. Het hotel is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit, veiligheid of toestand van achtergelaten voedsel of dranken.
OPO-hotel
Sint-Katelijnestraat 1-3, 1000 Brussel
+32 (0) 231 54 262 welcome@opohotel.be
BTW BE0707 633 014